مجیر
 
 

فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31


چنان لطف او شامل هر تن است که هر بنده گوید خدای من است چنان کار هر کس به هم بافته که گویا به غیری نپرداخته


جستجو




کاربران آنلاین


کاربران تصادفی
 



امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه «قولوا للناس حسنا» تعریف خود را از مردم بیان فرموده و شیوه معاشرت با آنان را تبیین کرده‌اند. 
 

 

قال الصادق عليه السلام :

فى قَولِهِ تَعالى (وَقولوا لِلنَّاسِ حُسنا) ـ : أى لِلنّاسِ كُلِّهِم مُؤمِنِهِم وَ مُخالِفِهِم ، أَمَّا المُؤمِنونَ فَيَبسُطُ لَهُم وَجهَهُ ، وَ أَمَّا المُخالِفونَ فَيُكَلِّمُهُم بِالمُداراةِ لاِجتِذابِهِم إِلَى الايمانِ ، فَإِنَّهُ بِأَيسَرَ مِن ذلِكَ يَكُفُّ شُرورَهُم عَن نَفسِهِ ، و عَن إخوانِهِ المُؤمِنينَ؛

حضرت در تفسیر این آیه می‌فرمایند: (و با مردم سخن نيكو گوييد) ، مقصود همه مردمان اعم از مؤمن و كافر است. با مؤمنان بايد گشاده رو بود ولی با كافران به نرمى و مدارا سخن گفت، تا به سوى ايمان كشيده شوند و كمترين ثمره اين کار آن است كه خود و برادران مؤمنش را از گزند آنان مصون مى دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[چهارشنبه 1396-03-17] [ 10:51:00 ق.ظ ]




زیباترین جمله ی که تا حالا دیدم


روی یک سنگ قبر بود ؛


نوشته بود : ای رهگذر ….


من هم روزی از اینجا رهگذر بودم…

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[یکشنبه 1395-06-21] [ 09:55:00 ق.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:54:00 ق.ظ ]




موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 09:53:00 ق.ظ ]




در بحث های تربیتی به جای تعیین عدد باید قاعده را به مردم یاد داد. به جای دادن ماهی ،ماهیگیری یاد می دهیم. مخصوصا در مسائل تربیتی بخاطر تفاوت ویژه ای که بین افراد و تربیت آنها وجود دارد تعیین سن چندان معقول نیست. (مثل سن ازدواج ،بعضی ها می گویند سن ازدواج پسرها 24 سال است .چه کسی می گوید؟ ممکن است که پسری در سن 18 سالگی آمادگی ازدواج را داشته باشد ولی پسری در سن 28 سالگی هنوز موقعیت ازدواج برایش فراهم نباشد. چون نوع تربیت و فضایی که افراد در آن بزرگ شده اند فرق می کند.)

در مورد خرید تلفن همراه برای بچه ها باید دو تا شرط را در نظر گرفت:

شرط اول این است که بچه به سنی رسیده باشد که ضرر و زیان و استفاده ی صحیح و اشتباه را بفهمد یعنی تشخیص بدهد که استفاده درست است یا نادرست. یعنی صرفا بخاطر جذابیت ها موجود در ابزار جدید که روی تلفن همراه نصب می شود ،به سمت آنها نرود. و در واقع قدرت مدیریتی پیدا کرده باشد. که این به نوع تربیت پدر و مادرها دارد. ما در تربیت بچه ها کم کاری می کنیم و شیوه های دینی را یاد نگرفته ایم و اجرا نکرده ایم.

شرط دوم نیاز است. ممکن است که کسی به این رشد سنی رسیده باشد ولی نیازی به گوشی همراه نداشته باشد. بچه ای که صبح به مدرسه می رود و بعدازظهر با سرویس به خانه برمی گردد یا مدرسه اش خیلی نزدیک است .و با خانواده بیرون می رود ،این بچه نیازی به تلفن همراه ندارد. گاهی ما در دست بچه ی ابتدایی تلفن همراه می بینیم. چرا؟ گاهی پدر و مادر در کنار این بچه هستند و بچه با تلفن همراه بازی می کند. تلفن همراه برای بازی کردن نیست. استفاده ی تلفن همراه برای بازی نشانه ی نفهمیدن منطق تلفن همراه است.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-06-08] [ 09:18:00 ق.ظ ]




شكر، يكي از برترين اعمال و داراي فضيلت بسيار است و از سه عنصر علم، حال و عمل تشكيل مي‌شود كه علماي اخلاق آن را به حقيقت شكر تعبير كرده‌اند. علم عبارت از آن است كه بداني نعمت، استقلال ندارد و وابسته به نعمت دهنده است.
عنصر حال يعني، وقتي كه انسان به منعم حقيقي معرفت پيدا كرد و دانست كه نعمت وابسته به اوست، ثمره‌اش اين است كه از اين نعمت، در دل شادي و سروري همراه با خضوع و تواضع ايجاد مي‌شود، و به اين جهت نعمت را هديه‌اي از سوي خدا و توجّهي از جانب او به خود مي‌داند. و امّا سومّين عنصر، عمل مي‌باشد و آن اقدام به چيزي است كه مقصود و محبوب منعم است، اين عمل ممكن است با قلب، زبان يا اعضاي ديگر انجام شود.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
 [ 08:56:00 ق.ظ ]




عازم یک سفرم ، سفری دور به جایی نزدیک

سفری از خود من تا به خودم ، مدتی هست نگاهم

به تماشای خداست و امیدم به خداوندی اوست

فرا رسیدن ماه رمضان ، ماه بارش باران رحمت الهی مبارک

التماس دعا

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[دوشنبه 1395-03-17] [ 11:16:00 ق.ظ ]




بسم الله الرحمن الرحیم

هر کار مهمی که با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نشود بی فرجام است.حضرت رسول اکرم(ص)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت
[شنبه 1394-05-24] [ 03:33:00 ب.ظ ]