🔴 سخنان صریح جلیلی در دانشگاه کردستان:

✅ هر قدر انحصارات اقتصادی برای عده ای “ویژه خوار” باشد، به همان میزان هزاران نفر در حصر بیکاری خواهند بود
✅ اگر میخواهیم در فضای تنفس مردم گشایش ایجاد شود راه آن فرور ریختن خساراتی است که انحصارات عده ای خاص به دور اقتصاد کشور کشیده است.
✅ آنچه زندگی را بر ملت سخت و نفس مردم را تنگ میکند، حصارهایی است که کدخدا های داخلی با اعتمادی که سیستم بانکی به آنها میکند بالا میبرد.
✅ امروز نیازمند تببین جمهوریت در حوزه های اقتصادی هستیم؛ جمهوریت در اقتصاد یعنی برخورداری همگان از فرصتهای اقتصادی.
✅ معوقات بانکی از سوی عده ای خاص، خلاف حقوق مردم است و نظام بانکی باید منطبق با جمهوریت و اسلامیت نظام باشد، نه اینکه کسی برای وام 10 میلیونی دچار مشکل باشد و کسی صدها میلیارد تسهیلات اخذ کند!
✅دولت مقتدر دولتی است که بتواند رضایتمندی عموم را حفظ کند نه رضایتمندی عده ای خواص.
✅ عده ای تعامل را اینگونه معنا میکردند که باید چیزی را از دست بدهیم تا چیزی را بدست بیاوریم و سپس فاز اول را که از دست دادن بود به سرعت به انجام رساندند. فعل از “دست دادن” برای گذشته و حال و آینده صرف شد اما امروز در صرف فعل به “دست آوردن” دچار لکنت شده اند!
✅ میگفتند چرا خودمان را از ظرفیتهای غرب محروم کنیم امروز باید پاسخ دهند چرا باید از ظرفیتهای داخل محروم باشیم؟ 
✅مهمتر از مفاد برجام «تجربه برجام» است و خوب است امروز سیر «برجام خوانی» در دانشگاه های کشور به راه بیفتد تا با دقت بر تجربه بدست آمده بتوانیم منافع کشور را تامین کنیم.
✅پس از برجام تا به امروز ۷۳ طرح و بیانیه علیه ایران به کنگره ارایه داده اند! اینها واقعیات پسابرجام است و کسانی که می گویند سباست خارجی عرصه واقع نگری است باید این واقعیات را ببینند!

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...