#اعتقادی 
🔴در بهشت به مردان وعده حوری داده شده، خانم‌ها چه پاداشی می‌گیرند؟
⬅️در جلد ۱۹ مجموعه آثار شهید مطهری در پاسخ به این سوأل که پاداش زنان مومن در بهشت چیست؟ چنین آمده که در روز قیامت، اگر شوهر زن مؤمنه، اهل بهشت بود همان مرد را به اختیار خود می­‌پذیرد و اگر از اهل جهنم بود مردی را از میان مردان بهشتی برمی‌گزیند. شاید بتوان گفت علت این که زنان بهشتی، چه از جنس حوران بهشتی و چه آنان که وارد بهشت شده‌­اند دارای یک همسر هستند، این است که چند شوهری علاوه بر ناسازگار بودن با طبیعت مرد با طبیعت زن نیز ناسازگار است.

⬅️اما گروهی دیگر از مفسرین در مقابل می‌گویند که حورالعین می‌تواند مذکر هم باشد، بر اساس این نظر شاید علت این که اوصاف حور به کار رفته در قرآن بر مؤنث دلالت می‌کنند نه بر مذکر، به این جهت بوده است که گفت‌وگو و محاوره در آن آیات با طائفه مردان مؤمن بوده است، نه با زنان مؤمن دنیوی، لذا اسلوب محاوره اقتضا داشت که اوصاف زنان بهشتی ذکر شود.

⬅️اما باید توجه داشت با مراجعه به آیات، روایات و تفاسیر مربوطه این گونه استفاده می شود که زنان با ایمان در قیامت در کنار زنان بهشتی (حورالعین) با مردان مؤمن بهشتی قرین می‌باشند. و زنان با ایمان با همسران با ایمان خود وارد بهشت می‌شوند.
https://telegram.me/bandegiiii

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...