آقٰا _تَنْهاٰ_نیسْت:⚡️ جلوه‌ای از ارادت پدر رئیس دولت اصلاحات به امام خامنه ای ⚡️

و توصیه مادر خاتمی به میرحسین موسوی چه بود؟ 

🔸درگذشت صبیه آیت‌الله خاتمی- نماینده امام(ره) و امام جمعه فقید شهر یزد- و صدور پیام تسلیت مقام معظم رهبری خطاب به والده ایشان، اگرچه برای برخی رخدادی متعارف بود؛ اما برای آگاهان از روابط صمیمانه مرحوم آیت‌الله خاتمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، بار دیگر پیوند عمیق آن یاردیرین امام(ره) و نظام با شخص مقام معظم رهبری را تداعی کرد. پیام تشکر متقابل همسر آیت‌الله خاتمی خطاب به رهبر معظم انقلاب نیز بهانه‌ای شد تا خاطره‌ای از ارادت امام‌ جمعه فقید اردکان و همسر مکرمه‌ ایشان نسبت به رهبر فرزانه انقلاب بازگو شود:
🔹همسر آیت‌الله خاتمی در حاشیه دیدار با میرحسین موسوی پیش از انتخابات سال 88 و در جمع چند تن از خبرنگاران گفت: 

خانواده ما خود را در مسیر ولایت می بینند و می دانند، ان شاء الله شما هم اگر پیروز شدید در خدمت اسلام، انقلاب و رهبری باشید
✨من همیشه «آقا» را دعا می‌کنم، خداوند ایشان را حفظ کند، ما همیشه سهم(انار) ایشان را از باغات خود کنار گذاشته و برایشان می فرستیم.✨

🔸شخص آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی نیز ارادتی وافر به رهبر فرزانه انقلاب در دوران ریاست جمهوری داشتند و نزدیکان ایشان به خوبی از این عشق متقابل آگاه بودند؛
🔹« در زمان جنگ، آیت الله خامنه ای به تیپ الغدیر تشریف بردند . من نیز در خدمت ایشان بودم . معظم له در جمع رزمندگان استان یزد، سخنرانی کردند، سپس به سنگر فرماندهی رفتیم. ناهار را در آن سنگر صرف نمودیم . آیت‌الله سید روح الله خاتمی نیز حضور داشتند . ایشان با دست‌های لرزان خود، کاسه بزرگی را برداشت، مقداری ماست داخل آن ریخت و بعد شروع به درست کردن دوغ نمود . دوغ آماده شد . کاسه دوغ را خدمت مقام معظم رهبری آورد و فرمود: آقا دوغ را برای شما درست کرده ام .
🔸آیت الله خامنه ای فرمودند: شما خیلی به زحمت افتاده اید، خودتان میل بفرمایید .
🔹آیت الله سید روح الله خاتمی گفت: اول شما تناول بفرمایید؛ چرا که من آن را برای شما آماده کرده ام . شما بفرمایید و سپس از باقیمانده آن به عنوان «تبرّک» خواهم خورد .
🔸مقام معظم رهبری خواستند کاسه را بگیرند که آیت الله خاتمی فرمود: نه! می خواهم با دست خودم به شما دوغ بدهم! بعد با دست‌های لرزان خود کاسه را نگه داشت و آقا از آن دوغ آشامیدند . پس از آن‌که مقام معظم رهبری از آن دوغ نوشیدند، آیت الله سید روح الله خاتمی کاسه را بر زمین گذاشت، آن را چرخاند و بعد لب‌های خود را بر همان جایی که آقا از آن‌جا دوغ میل کرده بودند گذاشت و دوغ را آشامید.»
✨(حجت‌الاسلام ذوالنوری/مجله مبلّغان،ش50 )✨

🔹با این همه، اما سید محمد خاتمی در حوادث تلخ 88 نشان داد که رهرو مناسبی برای پدر و مادر بزرگوارش نبوده و نتوانسته است به خط مشی آنان در ارادت و التزام به رهبر معظم انقلاب پای بند باشد.

🔸وی بر خلاف رویه والدین وارسته خویش، در فتنه 88 عملکردی ناگوار داشت و در زمانی که رهبری معظم انقلاب، یک‌تنه در برابر دشمنان خارجی و جفاکاران داخلی به دفاع از حقوق ملت و اصل نظام اسلامی سینه سپرکرده بودند، با فتنه‌گران همدل و همزبان شد و با رویکرد نامیمون خود، قلب عاشقان نظام و رهبری را به درد آورد.

🔹وی پس از آن نیز هرچند کوشید تا در گفتار و نوشتار، سابقه سوء خود را از اذهان بزداید، اما هیچ‌گاه حاضر نشد آشکارا به رفتار دور از اصول خویش اذعان کند و از نظام و مردم پوزش طلبد. برای پی بردن به عمق رفتار خاتمی، کافی است در این نکته تامل‌برانگیز غور کنیم که رهبر معظم انقلاب علیرغم شرح صدر مثال‌زدنی و سیاست‌ جذب حداکثری خود، پس از فتنه 88 هیچ‌گاه خاتمی را به حضور نپذیرفتند و حتی در دوران بستری شدن در بیمارستان که افراد و شخصیت‌های گوناگون از جناح‌های مختلف به عیادتشان می‌شتافتند، با حضور وی در بیمارستان برای عیادت هم موافقت نفرمودند. تامل در همین نکته کافی است تا دریابیم که جرم سید محمد خاتمی در سال 88،‌از منظر رهبر انقلاب تا چه حدّ، سنگین و تاسف‌آور بوده است.
🔸با این همه ارادت عمیق همسر آیت‌الله خاتمی به نظام و رهبری معظم انقلاب که در پیام تشکر از رهبری و نیز خاطره فوق‌الذکر جلوه‌گر شده، درس‌های فراوانی از عمق‌نگری این بانوی گرانقدر را به نمایش گذاشته است.

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...