در مسیر یار:◻️ ◻️ ☑️ ◻️

پرســـ❓ــش و پاســـ🖊ــــخ مهــــــدوے

⁉️اصلاً چرا بايد امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را بشناسيم و شناخت كافى از او داشته باشيم؟

 🌺🌹قسمت آخر🌺🌹

👌🏼با توجه به اين روايات، اهميت شناخت امام زمان(عج) را مى توان در موارد زير خلاصه كرد 
1⃣. شرط اسلام واقعى

بر اساس روايات مختلف (از جمله حديث «من مات و لم يعرف امام زمانه، مات ميتةجاهلية»)، معرفت امام عصر، شرط اسلام است و اگر كسى بدون شناخت امام از دنيا برود، گويا از اسلام واقعى و اصيل بى بهره بوده است. پس شناخت امام زمان، آن گاه مى تواند انسان را از مرگ جاهلى دور كند كه بتواند به دستورات او پاينده بوده و از ارشادات و هدايت هاى او بهره مند شود.
2⃣. رسيدن به هدايت واقعى

شناخت امام عصر (علیه السلام) ، چراغ هدايت و رمز دين دارى است و نتيجه آن، دستيابى به صراط مستقيم، خداشناسى، حق شناسى و راه كمال و سعادت است. يكى از دعاهاى مهم در عصر غيبت، اين دعا است كه مى گوييم : «اللّهم عرّفنى نفسك فانّك ان لَم تُعَرّفنى نَفسَك لَم اَعرِف رَسولَكَ، اللّهُم عرِّفنى رَسولك فانّك اِن لم تُعرِّفنى رسولك لم اَعرف حجّتكَ ؛ اللّهُم عَرِّفنى حجّتِك فانّك اِن لم تُعرِّفنى حُجّتك ضللتُ عن دينى»[4] ؛ «خداوندا! خود را به من بشناسان كه اگر خودت را به من نشناسانى، پيامبرت را نخواهم شناخت. خداوندا! رسولت را به من بشناسان كه اگر رسول خود را، به من نشناسانى، حجّتت را نخواهم شناخت. خداوندا! حجّت خودت را به من بشناسان كه اگر حجّتت را به من نشناسانى، از دين خود گمراه خواهم شد».
3⃣. رسيدن به ثواب يارى او

بر اساس بعضى از روايات، شناخت امام زمان(عج) و باور قلبى به او، باعث نزديكى هر چه بيشتر انسان به او مى شود. اگر با اين معرفت از دنيا برود، از پاداش هاى بيشمارى برخوردار خواهد شد كه يكى از آنها درك ثواب يارى امام عصر (علیه السلام) در زمان ظهور است ؛ يعنى، چنين شخصى، همچون كسى است كه در لشكر آن حضرت بوده و يا زير پرچم او نشسته است[5].
📝پی نوشت ها 

[1]. بحارالانوار، ج 2، ص 184.

[2]. الغدير، ج 10، ص 360 ؛ ميزان الحكمة، ج 1، ص 171، ح 840 ؛ بحارالانوار، ج 72، ص 135.

[3]. كافى، ج 1، ص 377، ح 3.

[4]. كمال الدين، ج2، ص 343.

[5]. كافى، ج 1، ص 37.
💻منبع : وبسایت پرسمان مهدویت

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...