در مسیر یار:◻️ ◻️ ☑️ ◻️

پرســـ❓ــش و پاســـ🖊ــــخ مهــــــدوے
⁉️«اَللّهُمَّ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ» یعنی چه؟!
✅همانگونه که برای فراهم آمدن مقدمات و شرایط ظهور تلاش می کنیم برای اتمام کار و پیروزی

حضرت(عج) نیز باید کوشش کنیم و … به عبارت روشن تر برای کمتر شدن چالش ها و سختی های دوران ظهور هر کاری که می توانیم انجام دهیم.

 

🔆ظهور امام زمان(عج) با مشقات و سختی های زیادی همراه خواهد بود و چنین نیست که همه مشکلات و کاستی ها به راحتی و آسانی حل شود و یا هنگام ظهور امام زمان(عج)، مانع و دشمنی فراروی ایشان وجود نداشته باشد یا همه چیز و همه کس به سرعت و فوری تسلیم آن حضرت(عج) گردند!! بلکه ظهور هنگامه ای سخت و دشوار است و به همین جهت در دعا از خدا می خواهیم که ظهور و قیام و او را آسان گردان و تسهیل ببخش:«اللَّهُمَّ أَرِنِی الطَّلْعَةَ الرَّشِیدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِیدَةَ وَ اکْحُلْ نَاظِرِی بِنَظْرَةٍ مِنِّی إِلَیْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ و سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُکْ بِی مَحَجَّتَهُ فَأَنْفِذْ أَمْرَه‏ …»؛ « خدايا آن جمال با رشادت، و پيشانى ستوده را به من بنمايان، و با نگاهى از من به او ديده ام را سرمه بنه، و در گشايش امرش شتاب كن، و درآمدنش را آسان گردان، و راهش را وسعت بخش، و مرا به راهش درآور، و فرمانش را نافذ كن و پشتش را محكم گردان» (دعای عهد).

 

🔱یک بخش این آسان سازی مربوط به خدا و عنایات و امداهای غیبی اوست؛ اما بخش دیگر آن مربوط به ما و اقدامات حساب شده و اساسی ما برای یاری امام زمان(عج) و فراهم ساختن بسترها و مقدمات ظهور است. همان طور که ما زمینه سازی جمعی انجام دهیم، باید زمینه سازی فردی هم داشته باشیم و وجود خود را وقف قیام مهدوی کنیم.
👌🏼همان طور که برای تسریع در ظهور امام زمان(عج) زمینه سازی کنیم باید برای رفع موانع ظهور نیز زمینه سازی و کمک کنیم تعداد دشمنان حضرت(عج) کمتر شود.
🌤همانگونه که برای فراهم آمدن مقدمات و شرایط ظهور تلاش می کنیم برای اتمام کار و پیروزی حضرت(عج) نیز باید کوشش کنیم و … به عبارت روشن تر برای کمتر شدن چالش ها و سختی های دوران ظهور هر کاری که می توانیم انجام دهیم.
⚠️بر این اساس، «اللهم سهل مخرجه» یک دعای ساده نیست بلکه نظام نامه ظهور است. عهد و پیمان ما برای شکل گیری و پیروزی انقلاب مهدوی است. نقشه راه منتظران برای رسیدن به حکومت جهانی است.
💻برگرفته از سایت خبرگزاری شبستان 
#پرسش_پاسخ_مهدوی

🌿🔔🔸🔸🔶🔸🔸🔔🌿

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...