📢 لطفا در صورت امکان این پیام را منتشر فرمایید تا افراد بیشتری آن را مطالعه نمایند.ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

📜 چرا فقط امام حسین (ع) اربعین دارد؟

❓سوال:

چرا فقط براى امام حسين (عليه‏ السلام) روز اربعين تعيين شده و براى امامان ديگر و حتى پيامبر اكرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مراسم روز اربعين نداريم؟
:idea:«پاسخ»

 براى توضيح جواب اين پرسش، لطفا به اين مطالب توجه فرمایید:

•1. امام حسین (ع)، زنده کننده دین خدا

فداكارى‏ هاى امام حسين عليه‏ السلام، دين را زنده كرد و نقش او در زنده نگه داشتن دين اسلام، ويژه و حائز اهميت است.
•2. منحصر به فرد بودن مصیبت امام حسین (ع)

مصيبت حضرت امام حسين عليه‏ السلام، براى هيچ امام و پيامبرى پيش نيامده است. مصيبت امام حسين عليه‏ السلام، از همه مصيبت‏ ها بزرگ‏تر و سخت‏ تر بود.
•3. روز یادآوری مصائب عاشورا

در ماه محرم سال 61ق. امام حسين عليه‏ السلام، فرزندان، خويشان و ياران آن حضرت را كشتند و اسيران كربلا را به كوفه و شام بردند.

 همين اسيران داغ ديده، روز اربعين شهادت امام حسين عليه‏ السلام و يارانش، به كربلا رسيدند و همه مصائب روز عاشورا در آن روز تجديد شد.
•4. مقابله با دشمنان امام حسین (ع) و دشمنان دین خدا

دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسين عليه‏ السلام، قصد نابود كردن دين اسلام را داشتند. دشمنان امام حسين عليه‏ السلام تلاش كردند تا حادثه كربلا، به كلى فراموش شود و حتى كسانى را كه براى زيارت امام حسين عليه‏ السلام می آمدند، شكنجه می كردند و می كشتند. در زمان متوكل عباسى، همه قبرهاى كربلا را شخم زدند؛ مزرعه كردند و مردم را از آمدن براى زيارت قبر امام حسين عليه‏ السلام، منع كردند. شيعيان هم براى مقابله با اينها، از هر مناسبتى استفاده می كردند كه يكى از اين مناسبت‏ ها، روز اربعين است.
•5. زیارت اربعین، از نشانه های مومن

یكى از نشانه‏ هاى مؤمن، زيارت امام حسين عليه‏ السلام در روز اربعين است.

از حضرت امام حسن عسكرى عليه‏ السلام روايت شده است كه علامت‏ هاى مؤمن پنج چيز است؛ «پنجاه و يك ركعت نماز فريضه و نافله در شبانه‏ روز، زيارت اربعين، انگشتر به دست راست كردن، پيشانى بر خاك نهادن در سجده و بسم الله را بلند گفتن‏» و يكى از وظايف شيعيان را اهتمام به زيارت اربعين بر شمرده‏ اند.
  برگرفته از: پایگاه حوزه

■ لطفا برای مشاهده پاسخ کامل این سوال به سایت مراجعه فرمایید.

http://shiasay.com/ask/718

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

📢 شما هم رسانه باشید…

■ شیعه سِی: اولین سامانه پرسش و پاسخ دینی ؛ بپرسید، دانستن حق ماست

🌐 Shiasay.com

💢 کانال مذهبی شیعه سِی:

🆔 @ShiaSay

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...