‍ ○بسم الله الرحمن الرحیم○

■ ●«قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى شاکِلَتِهِ» ● ■
●□خدای سبحان در قرآن به پیغمبرش فرمود بگو« قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى شاکِلَتِهِ»؛ هر چیزی براساس شاکلۀ خودش عمل می کند، هَم شَکلِ #حضرت_بقیة_الله بشوید هم شکل #امام_حسن_العسکری علیه السلام بشوید، درست است آنها در مقام ولایت، عصمت، امامت و در افق اعلایند، اما همانطوری که خدای متعال در عالم #مَثَل دارد، چه اینکه فرمود « اللَّهُ نُورُ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَوهٍ»، نور او مَثَل دارد، علم او در نظام هستی مثل دارد و تمام #اسماء_الله مَثَل دارند.
●□در روایات ما به زبان صاحبان عصمت برای حق متعال مَثَل ها زده شد، شما هم مَثَل #امامتان بشوید. هر مأمومی به مَثَل امام است. اینکه فرمودند: امام بقیة الله امام است ما مأمومِ او هستیم، هر مأمومی هَم شَکلِ امام است، به وفق امام است، وگرنه نه امام، امام اوست، نه مأموم، مأموم اوست، 

اگر مأموم هم شکل امام نشود.
 ●□مأمومِ یک امام هَم شَکلِ امام است بر ما #حکم است، #وظیفه است. و لذا ما هم شکل #امامانِ_مائیم، خودمان را بر این #مسیر درست بسازیم که #اَبَد در پیش داریم. 
●□حضرت امام علی وصی علیه السلام این #رمز را در روایتشان مطرح فرمودند؛ که وقتی مردم بعد از #سومی_ملعون جمع شدند به امام علی علیه السلام روی آوردند تا او را خلیفه کنند، تجمع برای بیعت با حضرت کردند
●□ حضرت فرمود: خصوصی نه. اگر می خواهید بیعت کنید با شرایطی که دارم در بین جمع و عموم در مسجد باشد.

در مسجد جمع شدند، یکی یکی با امام بیعت می کردند تا اینکه نوبت به ابن ملجم رسید.
●□ آمد بیعت کرد دست به دست امام گذاشت، از کنار حضرت عبور کرد که نوبتِ بیعتِ فرد بعدی فرا برسد امام صدا زد و فرمود: عبدالرحمان ابن ملجم ، با من #بیعت کرده ای؟؟ ابن ملجم برگشت به امام نگاه کرد و گفت، بله بیعت کردم در خدمت آقایم هر چه امر بفرمائید . آقا ساکت شد. 
●□ابن ملجم راهش را مجدداً در پیش گرفت که برود. امام بار دوم باز هم صدا زدند و فرمودند: عبدالرحمان بیعت کرده ای؟؟ و ابن ملجم جواب داد، بله آقا بیعت کردم. امام برای بار سوم او را صدا زد و فرمود : عبدالرحمان بیعت کرده ای؟؟ که ابن ملجم برآشفت ، که بین جمعیت و این همه مردم در مسجد مدینه، به این نحو آقا فقط با ایشان این برخورد را کرده است، که حالا فقط یک نفر ایشان نبود، یک #مصداق را امام بیان کرد وگرنه خیلی هائی که در آن جمع بیعت کرده بودند مصداق همین سخنی است که امام به ابن ملجم فرمود.
●□ اولیّش طلحه بود بعد آمد نقض پیمان کرد و شد رئیس جنگ جمل. فقط تنها ابن ملجم مصداق این فرمایش امام نبود اما برای اینکه اگر عاقل باشد اشاره کافیست یک نفر را امام بفرماید مابقی اش را بس است.

و لذا ابن ملجم برای بار سوم برآشُفت و گفت؛ البته که بیعت کردم، امر بدهید هر چه که می خواهید. و گفت، چطور شد از بین این جمع فقط مرا همینطور می گویی بیعت کردی؟ 
●□امام به ابن ملجم که هنوز در پیش امام بود فرمود: چطور می فرمائی با من بیعت کرده ایی که ( إِنَّ رُوحِي لَا تَعْرِفُ رُوحَكَ)، پس چرا #روحِ_من، #جانِ_من، #تو_را_نمی_شناسد؟؟ چرا با هم آشنایی نداریم؟؟ چرا بیگانه ایم؟؟ و بعد آقا اشعاری را فرمودند به این عبارت که من #حیات او را اراده می کنم و او ارادۀ #کشتن مرا دارد. 
●□هنوز تازه روز اول بیعت است و چهار سال بعد ابن ملجم دست به شمشیر بشود و در محرابِ مسجد کوفه پیشانیِ علی را بشکافد.

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...