☑️ماجرای زیبای #ظهور_جناب_سلمان فارسی رحمت الله علیه نزد عارف واصل مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد جواد #انصاری_همدانی؛
■□ من در گذشته به زیارت قبر غیرمعصوم و امام نمی‌رفتم چون تصور می‌کردم که فقط از قبور ائمه که به مقام طهارت مطلقه رسیده‌اند بسط و گشایش حاصل می‌شود ولی از قبور غیر آنها اثری مترتب نیست. 
■□تا در سفر اولی که به #عتبات عالیات با جمعی از شاگردان روحانی خود برای #زیارت مشرف شدیم ، یک روز در ایام اقامت در #کاظمین برای تماشای بنای مدائن و ایوان شکسته کسری که حقاً موجب عبرت بود از بغداد به طرف #مدائن رهسپار شدیم و پس از تماشای مدائن و به جای آوردن دو رکعت نماز در آن، به سمت قبر #سلمان_فارسی و #حذیفه که در قرب آن ایوان قرار دارد راه افتادیم.
■□در کنار #قبر_سلمان_فارسی نه به جهت #زیارت بلکه برای رفع خستگی و استراحت با جمیع دوستان نشسته بودیم که ناگهان #سلمان از ما پذیرایی نمود و خود را به صورت واقعی نشان داد. 

■□به #حقیقت خود #تجلی نمود. 
■□چنان روح او لطیف و صاف و بدون ذره‌ای از کدورت و چنان واسع و زلال بود که ما در یک عالم از لطف و محبت و سعه و صفا فرو برد و چنان در فضای وسیع و لطیف و بدون گره از عالم معنی ما را داخل کرد که حقاً مانند فضای بهشت پر از لطف و صفا و چون ضمیر منیر عارف بالله مانند آب صاف زلال و هوای لطیف بود.
■□من از این که برای #زیارت در کنار قبر او نیامده بودم شرمنده شدم و سپس به زیارت پرداختیم. 
■□از آن پس نیز به زیارت قبور غیر ائمه طاهرین هم از علما بالله و مقربان و اولیاء خدا می‌روم و #مدد می‌گیرم و به زیارت قبور مؤمنین در قبرستان می‌روم و به شاگردان خود توصیه نموده‌ام 

موضوعات: هفته دفاع مقدس  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...